Waarom moet je gebruik maken van SEA voor jouw website?
07 april 2023
Wil je meer bezoekers krijgen op je website? Dan is SEA, oftewel Search Engine Advertising, de snelste manier om dat voor elkaar te krijgen.
Je kunt ook meer verkeer naar je website krijgen door SEO (Search Engine Optimization) in te zetten, maar dat werkt beter op de lange termijn (lees hier wat SEO kan betekenen voor jouw bedrijf). Met SEO haal je op een ‘organische’ manier kliks binnen, terwijl je er bij SEA voor betaalt. Maar ook dat kan erg belangrijk zijn voor jouw online strategie. Wij leggen je uit waarom.
Direct resultaat
Gebruik je SEO, dan kom je op een geleidelijke manier steeds hoger te staan in Google. Een goede en duurzame strategie voor de lange termijn. Maar soms is een snel resultaat de juiste strategie. Bijvoorbeeld als je nog aan het wachten bent tot de resultaten van je SEO-strategie beginnen te lopen. Of misschien maken je concurrenten wel veelvuldig gebruik van SEA, en is het slim om hetzelfde te doen om bovenaan te komen staan. SEA advertenties staan namelijk altijd boven SEO-resultaten in de zoekmachine. Ook als je snel meer kliks wilt genereren voor een tijdelijke campagne of aanbieding is SEA een handige strategie. Kortom: als je direct resultaat wilt, is SEA de juiste keuze.
Gerichte strategie
Als je jouw specifieke doelgroep direct wil bereiken, is SEA een veilige gok. Je kunt een SEA-campagne namelijk heel gericht sturen. Een online specialist kan je helpen om je advertenties te richten op een bepaalde leeftijdsgroep of geslacht. Maar ook als je mensen op een bepaalde locatie wilt bereiken, of je advertentie wilt sturen in een bepaald tijdvak. Ook kun je met SEA-advertenties je publiek benaderen op hun zoekgedrag. Heb jij de oplossing voor iemands probleem? Of zijn ze net op zoek naar jouw product? Dan kun je ze op juist dat moment je advertentie laten zien. Het kan allemaal met SEA.
Volledige controle
SEA is een betrouwbare strategie, omdat je precies weet waar je aan toe bent. Je hebt volledige controle over de kosten bijvoorbeeld. Je bepaalt zelf wat je per campagne, klik of lead betaalt. Of hoeveel budget je openstelt voor advertenties per dag of per week. Daarbij zijn alle resultaten van SEA meetbaar. Je kunt bepaalde doelen stellen die je wilt bereiken met deze strategie, inclusief hoeveel kosten je wilt maken. Vervolgens is het heel makkelijk te controleren wat de advertenties precies opleveren, met tools als Google Ads en Google Analytics. Je kunt in de gaten houden hoeveel bezoekers er precies vanuit de advertenties komen bijvoorbeeld. Zo is het een duidelijke, controleerbare strategie waarbij je precies weet wat je eraan hebt.
SEO en SEA
Wij bij Grip Op Online adviseren meestal om gebruik te maken van zowel SEO als SEA. Het zijn twee verschillende strategieën, die elkaar goed aan kunnen vullen. Zo krijg je op organische wijze verkeer naar je website op de lange termijn, maar kun je het aantal bezoekers ook boosten met een advertentiecampagne. Zeker als je een startend bedrijf of website hebt, kan het een goed idee zijn om meteen te starten met SEA. We zien namelijk vaak dat het bij nieuwe bedrijven even kan duren voordat de SEO-resultaten binnendruppelen. Met SEA krijg je direct verkeer naar je website en maak je een goede online start.
Neem contact op!Meer weten?
Denk jij eraan om SEA in te zetten voor jouw bedrijf of website? Dan kan hulp van een professionele online specialist je veel opleveren. Grip Op Online is een online marketingbedrijf dat jou kan helpen met online strategieën. Van SEO tot SEA, social media tot webdesign. Neem contact met ons op als je meer wilt weten, of als je interesse hebt in een gratis webanalyse. Wist je trouwens dat Grip Op Online een gecertificeerd Google Partner is? Lees hier meer over wat dat betekent.