Wervingscampagne voor BanBouw
Hoe kom je in deze tijden van een oververhitte arbeidsmarkt nog aan geschikte werklieden? Met die vraag kwam bouwbedrijf BanBouw bij ons. Opdrachten kregen ze genoeg, maar ze hadden te weinig mensen om ze uit te voeren. BanBouw riep onze hulp in om een manier te bedenken om nieuwe sollicitanten aan te trekken. Door verschillende online marketing technieken in te zetten, zoals SEO en SEA, en een goede social media advertentiecampagne op te zetten, hebben wij dit bedrijf kunnen helpen.
Wat hebben we nu precies gedaan voor deze klant?
Een gerichte social media campagne
Om geschikte sollicitanten aan te trekken voor BanBouw moesten we goede campagne opzetten, compleet gericht op potentiële sollicitanten. We hebben sterke beelden, goede teksten én een bekend gezicht (oud-voetballer Björn van der Doelen) ingezet. Zo hebben we de doelgroep enthousiast gemaakt over BanBouw als bedrijf via verschillende social media kanalen.
Daarna zijn we de campagne zo efficiënt mogelijk gaan verspreiden in de regio van het bedrijf. Om mogelijke sollicitanten mee te nemen in de campagne, hebben we de verschillende Unique Selling Points (USP’s) van BanBouw gebruikt in de teksten en beelden. Als uit onze data bleek dat een bepaalde groep interesse had in de campagne, gingen we nóg specifieker campagnevoeren. Dan zetten we de USP’s in die goed passen bij die specifieke groep. Zo houd je mensen betrokken bij de campagne en zorg je ervoor dat ze uiteindelijk werkelijk gaan solliciteren.
Naast het adverteren op social media, zijn we ook zoekmachine marketing in gaan zetten. We maakten onder andere gebruik van SEA, waarmee je advertenties zó kunt sturen, dat de juiste mensen ze te zien krijgen. Daarbij hebben we SEO ingezet, om de zichtbaarheid van BanBouw binnen Google en vacaturesites te vergroten. Door al deze technieken tegelijkertijd in te zetten, hebben we zoveel mogelijk potentiële sollicitanten kunnen bereiken.
Het resultaat
Na maandenlang met een enorm krappe bezetting te moeten werken, begonnen de sollicitanten eindelijk binnen te stromen bij BanBouw. Door onze online strategie zijn binnen vier maanden alle bezettingsproblemen bij BanBouw opgelost. De campagne had meer dan genoeg mensen bereikt, en de website van het bedrijf profiteert nog altijd van onze succesvolle SEO-werkzaamheden. Regionaal heeft de website op meerdere zoekwoorden de top drie van Google bereikt. Ondanks dat de we gestopt zijn met de actieve social media campagne, blijven de sollicitaties nog steeds binnenkomen bij het bedrijf, met name dankzij de SEO-werkzaamheden. Zo effectief kan een goede online strategie zijn.
Ben je benieuwd naar wat wij kunnen betekenen voor de online strategie van jouw bedrijf? Kom dan eens langs voor een gratis adviesgesprek.