Van wervingsuitdaging tot succes: Archipel
Hoe vind je geschikt zorgpersoneel in een krappe arbeidsmarkt? Archipel Thuis stond voor deze uitdaging en kwam via onze partner DHvH bij ons terecht. De opdracht: ontwikkel een social mediacampagne die niet alleen opvalt, maar ook écht werkt.
Wat hebben we nu precies gedaan voor deze klant? Onze eerste stap was het opzetten van doelgerichte social media campagnes via LinkedIn, Facebook en Instagram. Door gebruik te maken van sterke visuals, pakkende teksten en een nauwkeurige targetingstrategie, konden we de juiste doelgroep bereiken en activeren. Hierbij lag de focus op het werven van personeel met ervaring in de thuiszorg, waaronder Verzorgenden IG, voor Archipel Thuis.
Wat hebben we nu precies gedaan voor deze klant?
- Prikkelende werving campagne opgezet in Meta
- tientallen sollicitaties gerealiseerd
- De website (regionaal) beter vindbaar gemaakt
Contactmomenten en strategie-aanpassing
Iedere maand plannen we een overleg met Archipel om de voortgang van de campagnes te evalueren en de koers van de komende maand te bepalen. Tijdens deze meetings bespreken we de resultaten van de afgelopen periode en passen we de contentstrategie aan om de campagnes zo effectief mogelijk te maken.
Het resultaat
Onze campagnes zorgen voor een constante instroom van sollicitanten via de website van Archipel. We zijn maandelijks een stabiele aanvoer van nieuwe kandidaten voor de openstaande functies. Dit succes hebben we behaald ondanks de recente veranderingen door Meta, die de targetingopties voor de wervingsbranche hebben beperkt. Dankzij onze creatieve aanpak en aangepaste strategie ontvangst Archipel nog steeds voldoende gekwalificeerde sollicitanten.
Social media is bij uitstek de tool om breed publiek te bereiken en mensen te activeren. Concrete en aantrekkelijke campagnes zijn hét bewijs dat een gerichte social media strategie werkt. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?