Social Media adverteren
Wist je dat we gemiddeld ruim 2,5 uur per dag op social media spenderen? Dat geeft meteen aan hoe belangrijk het is om jouw bedrijf, product of dienst te promoten op de socials. Jij wil toch ook aanwezig zijn voor jouw doelgroep?
We vertellen graag hoe je social media adverteren kunt inzetten voor jouw bedrijf! Klik op het worstenbroodje, vul het contactformulier in of bel ons direct via 040 24 05 777.
Neem contact op
Neem contact op voor het aanvragen van meer informatie.
"*" geeft vereiste velden aan
Maak hier alvast jouw keuze! 😋
Traditioneel
Vegan
Truffel
Halal
Sport
Maar wat gaan jullie dan precies voor mij doen?
Social media adverteren is een marketinginstrument waarbij er gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid om op socialmediaplatformen te adverteren. Het is een beetje vergelijkbaar met SEA, met de uitzondering dat adverteerders, en niet de doelgroep zelf, het initiatief nemen.
- Groot bereik op het platform waarop jouw doelgroep actief is
- Specifieke doelgroep targeting met advertenties
- Verkrijgen van meer websitebezoekers en leads
- Adverteren op social media tegen relatief lage tarieven
Onze werkwijze
We starten met een kennismaking. Ter voorbereiding op deze intake voeren wij een kansenanalyse uit zodat we een globaal beeld hebben van de mogelijkheden die er liggen op het vlak van social media adverteren. Tijdens het gesprek brengen we jouw online doelen en ambities in kaart en bespreken we vervolgens de strategie en het beschikbare advertentiebudget.
In de opstartfase richten we het advertentieaccount in, vertalen we de bedrijfsdoelen door naar campagnedoelen én presenteren we een schets van hoe de campagnestructuur er in grote lijnen uit komt te zien.
De campagne wordt uitgewerkt aan de hand van het See, Think, Do, Care-model. Een marketingmodel waarmee we de klantreis van de potentiële doelgroep in kaart brengen.
In dit stadium adverteren we op social media om jouw merk bekend te maken bij een brede doelgroep. De nadruk ligt hierbij (nog) niet op het aanzetten tot het doen van een aankoop, maar op het bereiken van de mensen die mogelijk interesse hebben in jouw product of dienst.
Jouw potentiële klant kent je ondertussen en overweegt jouw product of dienst aan te schaffen. De consument gaat in deze fase van het beslissingsproces vergelijken en je bent een serieuze optie om gekozen te worden.
Dit stadium staat volledig in het teken van de gewenste actie waaraan de doelgroep moet voldoen. Dit is dan ook de fase waarin we de doelgroep verleiden om te converteren.
In deze fase wordt ervoor gezorgd dat de klant ook na het verrichten van de aankoop nog van waarde is. Dit kan in de vorm van herhaalaankopen. Maar de klant kan ook van waarde zijn in de vorm van mond-tot-mondreclame.
Een social media campagne vergt structureel onderhoud. We passen de advertenties continu aan om er aan de hand van verschillende tests achter te komen welke varianten het beste presteren.
Ook presenteren we rapportages waarin de resultaten worden toegelicht.
Wat is adverteren op social media?
Een groot voordeel van social media adverteren is de eindeloze mogelijkheid op het gebied van ‘targeting’. Als adverteerder kun je aan de hand van verschillende variabelen een doelgroep samenstellen. Zo kun je de focus leggen op nieuwe klanten, maar ook op bestaande kanten.
We sommen hieronder een aantal targeting mogelijkheden op:
- Demografisch: Targeting op basis van locatie, leeftijd, geslacht, educatie, etc.
- Interessegebieden: Targeting van mensen die interesse tonen in bepaalde thema’s
- Gedrag: Targeting op basis van gedrag, (koop)intentie, apparaatgebruik en meer
- Connecties: Mensen bereiken die bijvoorbeeld jouw Facebook- of Instagrampagina liken of volgen
- Remarketing: Targeting op basis van mensen die jouw website hebben bezocht of op basis van een mailinglijst van klanten
- Lookalike: Nieuwe klanten bereiken door mensen te targeten die lijken op jouw huidige klantenbestand
Dus, wil jij een grotere doelgroep bereiken via social media? Vraag dan direct een adviesgesprek (met worstenbroodje 😋) aan!