Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Hoe komt mijn website hoger in Google? En hoe zorg ik voor meer websitebezoekers via Google zonder dat ik per klik betaal? Daarvoor is SEO dé oplossing.
SEO staat voor Search Engine Optimization, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. Met behulp van SEO zorgen we ervoor dat jouw website organisch hoog/hoger in Google scoort op zoekwoorden die voor jou bedrijf of organisatie belangrijk zijn.
Neem contact op
Neem contact op voor het aanvragen van meer informatie.
"*" geeft vereiste velden aan
Maak hier alvast jouw keuze! 😋
Traditioneel
Vegan
Truffel
Halal
Sport
Maar wat gaan jullie dan precies voor mij doen?
We sommen graag nog even voor je op waarom het belangrijk is om in de (gratis) organische resultaten van Google te verschijnen!
- Impact: 95% van de Nederlanders start de zoektocht online
- Hoge posities binnen Google stralen vertrouwen uit
- Gratis en duurzame posities
- Vergroten van naamsbekendheid
- Concurrentie voorblijven
Wij werken met transparante pakketten
Denk jij erover om SEO in te zetten voor jouw website? Besteed SEO dan uit en kies voor een SEO-pakket dat perfect aansluit bij jouw website en bedrijfsdoelen!
Onze werkwijze
We beginnen het SEO-traject met een kennismaking. Voorafgaand aan deze kennismaking voeren wij een kleinschalige websitescan uit om een globaal beeld te krijgen bij de status van jouw website op het gebied van de organische vindbaarheid. Samen brengen we jouw online doelen en ambities in kaart, die we meenemen in onze vervolgstappen, terwijl jij geniet van een heerlijk worstenbroodje.
De eerstvolgende stap na de kennismaking is het verrichten van uitgebreide analyses en onderzoek. We voeren een technische analyse uit op jouw website: is de website snel genoeg en voldoet deze aan de laatste maatstaven van Google? Vervolgens starten we met een uitgebreide zoekwoordenanalyse. Dit houdt in dat we marktonderzoek doen naar het zoekgedrag van de potentiële klant, waarbij we rekening houden met zaken zoals relevante zoekwoorden, bijbehorende zoekvolumes en concurrentieniveaus.
Na het uitvoeren van een uitgebreid onderzoek presenteren we een concrete SEO-aanpak waarin we verbeterpunten m.b.t. de website uitlichten. Daarnaast nemen we gezamenlijk de zoekwoorden uit onze analyse door.
Omdat we nu weten op welke zoekwoorden we ons in dit stadium van de optimalisatie focussen, kunnen we aan de slag met de daadwerkelijke optimalisatie. In deze opstartfase houden we ons bezig met contentontwikkeling en passen we wijzigingen toe op de website.
Nu het SEO-fundament staat, begint onze maandelijkse optimalisatie. SEO is geen sprint, maar een marathon. Door structurele werkzaamheden zorgen we ervoor dat jouw website relevant blijft voor zoekmachines. Deze werkzaamheden bestaan o.a. uit linkbuilden, het schrijven van nieuwe content, het updaten van bestaande content én het verbeteren van de website op technisch vlak. Daarnaast blijven we altijd scherp op overige websiteverbeteringen.
En wat heb ik dan aan deze hoge posities binnen Google? Daarvoor nemen we je graag mee naar het volgende duizelingwekkende cijfer: want wist je dat ruim 90% van de Nederlanders een zoektocht naar een product of dienst start in een zoekmachine? Een hoge positie binnen Google kan dus zorgen voor een enorme impact voor jouw bedrijf.
Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?
Zoekmachine optimalisatie (SEO) zijn alle processen en optimalisaties die als doel hebben om organisch gezien hoger in Google te verschijnen. Dit houdt in dat je gratis verkeer naar je website verkrijgt in tegenstelling tot SEA waarbij je per klik betaalt.
Maar hoe werkt het nu precies? Hoe hoog je binnen Google scoort met zoekwoorden die voor jou belangrijk zijn, wordt bepaald door het algoritme van Google. Ondanks dat er vanuit Google geheimzinnig wordt gedaan, weten we door onze jarenlange ervaring wat de belangrijkste factoren zijn voor hoge posities binnen Google. Deze factoren kunnen we ‘grofweg’ onderverdelen in twee categorieën:
- On-page SEO factoren
Dit zijn zaken op je website waar je direct invloed op kunt uitoefenen zoals technische zaken, de website/menustructuur én uiteraard de content en de manier waarop deze geïmplementeerd is.
- Off-page SEO factoren
De belangrijkste off-page SEO factoren zijn het aantal kwalitatieve links die vanuit een andere website naar jouw website verwijzen. Lees daar meer over in onze blog over off-page SEO factoren.
SEO staat bekend als een duurzame vorm van marketing. Dat komt omdat je, in tegenstelling tot SEA (Search Engine Advertising), niet direct resultaat hebt. SEO vraagt om structurele optimalisaties die eraan bijdragen dat een zoekmachine zoals Google jouw website (steeds meer) als autoriteit beschouwt. De eerste resultaten worden vaak pas na 6 maanden geboekt. Gewenste resultaten, top-10 posities worden normaliter na een half jaar tot een jaar bereikt. Dit is uiteraard afhankelijk van de status van de website bij aanvang van de samenwerking. Over het aangaan van een samenwerking met een bureau die organische vindbaar van de website Google oppakt, heeft de grootste wereldwijde zoekmachine een video gemaakt waarin het aangeeft dat de eerste voordelen van SEO-werkzaamheden tussen de 6 en 12 maanden worden geboekt.
Wil je sneller resultaat? Overweeg dan onze SEA diensten waarbij je door betaalde advertenties direct verkeer naar je website genereert.
We werken met transparante pakketten
Wil je regionaal, nationaal of zelfs internationaal beter vindbaar worden? Door onze transparante pakketten weet je precies wat de maandelijkse investering gaat zijn. We gaan structureel voor je aan de slag, want SEO vergt maandelijks optimalisatie.